Ik heb een paar testvluchten achter de rug en alles is goed verlopen d.w.z. alles werkt nu zoals het moet.

Aandachtpunten bij deze test flights waren de werking van :

  • MCP en Efis met FSLabs driver;
  • MIP-functies met FSLabs driver;
  • Flight Controls;
  • CDU met PMDG driver;
  • Throttle Quadrant met SIOC-driver (trust levers, speedbrake lever, reversers, cutoff levers, parkingbrake, flaps, TO/GA knoppen, A/T Disconnect knoppen);
  • Avionics (radio’s);
  • Warning lights en annunciators met FSLabs driver;
  • Frame rates;
  • ButtKicker.

In het begin waren er een paar problemen met o.a. de reversers, die maakte bij landing stuwing maar tegenovergesteld dat ze moesten doen. M.a.w. holder de bolder de runway voorbij …
Na een correcte calibratie werken nu de reversers terug normaal.

De trust levers van de TQ waren in het begin wat te hevig. De trust ging open op het moment dat ik aan de rudderpedals kwam…
Dus een X-Control probleem. Nadien bij de rudder  deze X-Control afgezet en rudder en TQ  functioneert nu zoals het moet.

Ook de gear lever werkte niet naar behoren. Hij werkte andersom dan in FS. Gear-up was gear-down in FS . Een stekkertje op het ICS-systeem zat gewoon andersom op het bord geprikt. Omdraaien en opgelost !

De ButtKicker had ook rare kuren. Niks trillen maar wel  ratelen tegen de sterren op. Na controle bleek dat deze zich had los gerammeld. Ik heb het metalen bevestigingsbalkje beter vastgeschroefd en de trillerhefboom ingepakt met doeken. Het ratelen is voorbij en het platform trilt bij de lage tonen. Het episch centrum ligt tussen de beide cockpitstoelen.

.

.

.

.

.

.

.

.